fredag 22 januari 2010

Dagen som jag kommer att minnas som dagen då jag fick mitt första ordentliga jobb

Japp, fredagen den 22 januari 2010 kommer vara dagen jag alltid (tills jag blivit senildement vill säga) kommer att minnas som dagen då jag fick ett samtal där personen på andra sidan luren sa

"Jag vill härmed erbjuda dig tjänsten som projektledare för projektet FAS. Detta eftersom vi fann dig mest kompetent, driven och engagerad. Vi skulle med nöje även ge dig ytterligare 25% arbete utöver de 75% som tjänsten egentligen erbjuder för att du ska kunna vara på hemmet för flyktingungdomarna och lära känna dessa. Dessutom hoppas vi, precis som du beskrivit din vision, att vi i framtiden kommer att kunna utveckla projektet till att innefatta de flesta ungdomar i kommunen"

TJIHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Har inte riktigt förstått det än. Sitter istället och försöker lägga upp en plan på hur jag på snabbaste sätt ska kunna ta körkort eftersom det egentligen krävs, men de har förbisett det om jag bara lovar att ta en intensivkurs så att jag får det snart. Så mycket vill de ha just mig att min blivande chef ska övertyga kommunchefen att det ändå ska anställa mig.

Today is a good day
Jag är livrädd inför jobbet. Jag känner mig osäker och faktiskt skräckslagen. Men med en övertygelse någonstans i bröstet att det ändå kommer att gå bra. Att jag kommer att klara det med stöd från de involverade organisationerna, vänner och familj.

Ikväll blir det champagne för vännerna. Och ett fett jävla smil på mina läppar.
Och åter igen, jag säger som Petter: Det går bra nu

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev föööörst med kommentar jipppiiie.
Jag grattar av hela mitt hjärta och minns min första arbetsdag den 10 juni 1970 dagen efter jag slutat skolan. Det är något speciellt med detta för det innebär något som heter stålar och för stålar kan man köpa det man behöver och man kan ha kul, massor med kul men ta det lite lugn i kväll för min skull.
Pa

*Emma* sa...

Haha tack pappa, jag är också sjukt glad, men jag är inte 5 ;) Jag har tjänat stålar för vettu :D Fast inte på detta sätt klart

SFA Meubles sa...

Din papa är stolt av dig och älskar dig!

Jag vet föratt han sa det till mig!

Lycka till med dina nya ansvar!

Franskmanen

Jenny sa...

Grattis grattis grattis! Fan vad kul, Emma! När börjar du jobbet och flyttar ner? Hoppas vi hinner träffas iaf innan du flyttar. :)