lördag 16 januari 2010

Att lätta hjärtat och få all kärlek tillbaka

Igår tog jag upp det.. Den där sanningen som kan bli sann alldeles för snart.

Om jag får jobbet i Kristianstad, eller NÄR eftersom jag har bestämt att jag ska få det, är det slut på Ume-familjs-vistelsen. Jag gjorde detta klart för mina två bästa igår. Det var nog bra... Att det kom lite så här på förhand, men det kanske var dumt att det blev på förfest och krogen. Men är väl klassiskt om nått antar jag.

Iaf utbröt detta nått alldeles otroligt fint. Kärleksförklaringar fram och tillbaka, kramar, pussar och en framtidsplanering som liknar sånt man gjort tidigare men som denna gång verkligen känns som ett konkret framtidsarrangemang.

Vi ska alla tre i framtiden flytta till Göteborg.
Japp! Familjen kommer att återförenas någon gång i framtiden i Götet, och vad förslags födelsedagspresent skulle kunna vara finare än en sån överenskommelse?
Detta lugnade mig till den milda grad att jag inte längre kände mig lika förvirrad, ångestladdad eller förfärad inför "the break up". Vi kommer att lösa detta eftersom vi gillar varann, behöver varann i våra liv och inte kan tänka oss ett liv utan varandra.

Fy fan va fint det är med riktiga vänner

3 kommentarer:

Jenny sa...

Grattis till jobbet! Vad är det för jobb? Kul hur som helst! När flyttar du? Vi kanske hinner ta en fika innan. Och grattis i efterskott. Kram!

Anonym sa...

Haha tack! Jag har ju dock inte fått det än... fast som sagt, bestämt att ja fått det :)
Det är en ungdomsorganisation vid namn Ungdom Mot Rasism som ska ha ett projekt utifrån Kristianstad med två projektledare som ska jobba antirasistiskt med olika kommuner på olika sätt. Får jag det så flyttar jag i slutet på februari... Och ja! jag har tänkt på dej o fika supermånga gånger men glömmer det hela tiden!!
Tack! :) kram/emma

Anonym sa...

Åh pullan! så fiint, så saant. och allt kommer bli såå braa. Fuck break ups, we belong together!

puss//Linn