måndag 28 september 2009

Inom psykologin är apati en benämning för när en individ ställer sig likgiltig inför aspekter av det emotionella, fysiska eller sociala livet.

Still going strong. Inte en droppe alkohol denna helg heller! Istället fick jag en riktigt trevlig söndag me sista Sagan om ringen-filmen, nerbäddad me raggsockar, pyjamasbyxor och chips inom en handrörelses räckhåll.
Efter film blev det utflykt till Holmsund där jag aldrig hade varit förr, promenad ut på en kaj me fina båtar (jag ska köpa en som heter Hercules och som låg där. En sån där riktigt gammal dukk-dukk-dukk-båt) och solsken i blick. Kort därefter ett stopp vid en Kolera-massgrav från 1850-talet som låg mitt ute i ingenstans och var gammal och bortglömd.

Sunday lovely sunday

Idag, måndag, och jag kom på för ett par timmar sen hur jäkla mycket jag har att göra de närmsta fyra veckorna. Mycket skola, mycket arbete, mycket gräva hjärna, radio-tjaffs, mycket farande och helst även ta hand lite om mej själv med.

Det jag skulle behöva hjälp med är att lägga upp en tidsplan. Något jag inte kan göra själv tror ja. Om jag inte har en plan den närmsta månaden kommer det sluta med apati. Väldigt dåligt. Och en ganska vanlig diagnos ja ställer på mej själv lite nu och då.

Så. Nu. Klä på mej, ut o gå i solen för D-vitamin, sen skola. Skola skola skola hela dan

Inga kommentarer: