fredag 17 april 2009

Varför finns Tingsrätten?

Pirate Bay snubbarna blev fällda och dömda till 1 års fängelse vardera och dessutom att betala 30 miljoner i skadestånd. Förjävligt om man frågar mej.

Dock den största frågan är, som man kan se här ovan, varför vi ens har en tingsrätt? När har någon idag levande människa hört att ett mål går upp i tingsrätten, blir bedömt och dömt och sedan stannar där?! Aldrig!
Fatta vad värdelöst att jobba i tingsrätten. Att veta att oberoende vad man kommer döma kommer det bli överklagat. Spelar liksom ingen roll om det handlar om en tant med rullator som gått på fel sida av vägen eller om det är en seriemördare som skärt sönder 30 pers, alltid blir domen överklagad. Jag hade fan hatat mitt jobb o mitt liv om jag visste hur jäkla värdelöst ens arbete var.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oroa dig inte, du kommer nog att få ett värdelöst jobb du också någon dag...

Och vaddå värdelöst!? Någon instans måste ju vara den första vars beslut kan överprövas! Eller vill du att vi bara ska ha EN instans i varje beslut? Det skulle ju i detta fall innebära att domen mot Pirate Bay-brottslingarna INTE skulle kunna överklagas!

Ibland är du så motsägelsefull i dina egna resonemang att man blir lätt mörkrädd, Emma...

*Emma* sa...

Ojojoj! Vem är du "anonym" som först var elak, sen upprörd o sen lite elak igen? Det verkar nästan som att du tagit detta blogginlägg personligt!? Lutar karriären åt nå lika värdelöst som tingsrätten eller?

Anonym sa...

Ingen fara vännen, där lär jag aldrig hamna - vara sig på den ena, andra eller tredje sidan av bänken. :-)