tisdag 2 juni 2009

Rat-dag

Idag vaknade jag kl 7 av att syrran skulle gå upp o fara till Pite. Stackars tös, knappt kommit hem från Palle-land förräns hon ska åka till Pite-land med bandet och lira på någon högstadieskola. Fast samtidigt sjukt orättvist! Jag vill med vara medlem i ett band som får ett par tusän för att åka och spela för folk som fortfarande har tandställning och dricker folköl i hemlighet för sina föräldrar!
Dock är jag inte medlem och därför inte riktigt välkommen, så istället stannade jag hemma, gick upp när syster gått och gick o la mej i hennes säng istället och zappade mellan GóMorron Sverige, Tv4 Nyhetsmorgon och Barnkanalen. Somnade väl om runt 10 och vaknade halv 12 av att Malen ringde, vilket var tur! För då kom jag på att jag ju igår hade varit duktig och ordnat en tvättid till kl 12 idag. Dumma dumma duktiga Emma! Inte fan orkade jag egentligen att tvätta idag!
Men men, det var bara att börja riva runt i Palle-dammiga gamla trasor och rutsch ner i källarn där de två maskinerna bara väntade på att få slarva bort ytterligare minst en socka för mej.
Efter det har jag inte gjort nått. Bara gått suckandes ner i källarn när det varit dags att trycka in mer äcklig tvätt eller hänga upp fräscha härliga kläder på det hemskt höga sträcket som gör att man får nackspärr och blir alldeles snurrig.
Nä, jag kände att idag när molnen far runt på himlen och gör vinden extra kall var det dags för en ligga-i-syrrans-säng-ätandes-godis-hon-glömt-o-pastasallad-ja-gjort och snusa sönder läppen medan kroppen känner ett "aaaah" av välbehag av att få göra inget.

Dock slutar det som det alltid gör när man haft såna här dagar. Nu sitter jag här, galet rastlös o hyffsat uttråkad, lagom tills de riktigt bra programmen börjar vilka jag inte längre riktigt vill se. Jag känner mej äcklig, smutsig och ratig. Och snurrig i huvudet! Hypokondriker som jag ju är (ja, jag har erkänt detta för mej själv nu) så har jag funderat hela dan på om det kan vara nån slags dödlig sjukdom jag har i huvudet o kroppen, eller om det kanske bara är lite förkylning och utmattning. Min hjärna menar på det första alternativet, men jag vet ju bättre än så, ehhh hehehehe eeh.

Inga kommentarer: