onsdag 24 juni 2009

"Där kan vi segla på molnen tillsammans"

Den senaste tiden har varit hektisk men absolut inte stressad. Och det är väl det som kännetecknar sommarn som bäst, att man knappt vet vilken dag det är, att man har massa att hitta på men inget som behövs göras just idag, att tiden går fort men ändå långsamt medan man ena stunden ligger på stranden medan den andra sitta på någons uteplats och dricker öl.
Jag minns inte senaste sommarn jag kände mej så avslappnad, ostressad eller lugn. Jag har ingen panik som skriker "IDAG ÄR DU LEDIG SÅ ÄVEN OM DU INTE KÄNNER FÖR DET MÅSTE DU BA UT I SOOLÄÄÄN!!" eftersom jag inte kan vara mer ledig än vad jag är. Inget jobb, inga tider att passa, ingen som bestämmer över mej. Jag är fattig men lycklig. Förmodligen eftersom det är självvalt.

För det är väl så här man ska ha det på sommaren? Man ska väl bara kunna vakna upp i sin egen eller någon annans säng och tänka "jaha, vad känner jag för o göra idag rå?" och inte "nu är det en timme kvar tills ja börjar jobba, trots solsken o 25 grader ute".

Nä, fan, jag är mitt i fattigmansland o risk för rastlöshet. Men helvete vad jag trivs

Inga kommentarer: