måndag 10 maj 2010

Usch och tvi

Det är så jäkla patetiskt att stå framför spegeln på morgonen och känna sig så där arg, trots att man inte riktigt får.
När man har fått ett jobb man tycker är kul och som man brinner för och man dessutom får i sitt CV att man jobbat som projektledare, då får man inte vara avundsjuk på de som fortfarande pluggar. Nä, det är inte helt okej eftersom de pluggar för att få en sån tjänst man själv har...
Det är mycket grejer jag just nu är lite arg på i min livssituation som jag egentligen inte borde vara arg för.
Jag är det ändå
Som ett litet barn stod jag imorse och skämdes framför spegeln eftersom jag var arg på den jag tittade på.
Jag är arg på att jag är i den situationen som jag är, och jag är arg på mej själv för att jag är arg på mej själv.
Samtidigt vill jag inget annat än att ha det så som jag har det, vilket gör det hela än mer förvirrande.
Jag antar att det är själva skammen (som vanligt) som gör att ilskan får ligga kvar där den är. Hade jag känt att jag hade fått svära över min situation då hade jag nog med kunnat släppa det lite snabbare.
Dum-skam
Dum-ilska
Dum-Emma
Men nu är det som det är. Det där året 2010 som jag tänkte i januari skulle bli ett kick-fucking-ass-år blev inte så jävla fantastiskt trots allt. Eller, det är väl lite tidigt med en utvärdering kanske, men början var ju så sjukt jävla bra... Luris
Mycket blev inte som jag tänkt. Mycket kan jag än inte uttala mej om. Livet är alltid oförutsägbart och nästa gång jag tänker "haHAAA! Nu har jag det fan under kontroll" så ska jag slå mej på fingrarna och inse att så inte är fallet.. Det är bara in illusion livet tar till ibland för att sen kunna göra en sån där dal så att man krossas lite extra.
jäjä. Fan, tänk på barnen i Afrika och sluta va så jäkla arg. Ingen blir lyckligare av det.
Alltid denna härliga slutkläm på mina blogginlägg, ja jävlar

1 kommentar:

Systradi sa...

MEN ÄLSKADE!!! Fan...nu skulle jag vara där och säga hur fin du är, hur bra du är, och allt det där du behöver få höra. Och kanske bara kramas lite. Sova sked och systerfnissa. Puss!