tisdag 4 oktober 2011

Lång jävla behövlig paus

Har inte bloggat på över ett år. Har verkligen inte haft lust.
Vet fan inte om jag har lust nu heller om jag ska vara ärlig. Det är därför jag ska mini-skriva här när/om lusten faller på, ge det en chans och inte vara särskilt offentlig med det. De som kanske hittar hit, hittar hit. That´s it. Mitt dagliga behov av socialamedier-bekräftelse får jag via twitterkontot, så bloggen behöver inte ha det syftet längre.

För ja, är det något jag förstått sen jag bloggade sist så är det att jag verkligen har ett "internet-bekräftelsebehov" utan dess like. Ganska tragiskt då den bekräftelsen ofta kommer från folk jag varken känner eller ens träffat. Men låt vara, det ger mig ju nånting positivt och jag blir glad när någon kommenterar min 140-tecken långa lilla meningslösa text om mitt spännande liv. Så då äre bara att släppa skammen, sargen och komma in i matchen.

Lustigt det här egentligen. Var nyss på dass, tänkte på nått speciellt och tänkte "fan, det är ju ganska kul, borde man blogga om, synd jag inte gör det längre" och kom på att det kan jag ju visst det göra. Synd bara att jag inte längre minns vad det var som va så förbannat roligt. Kommer väl tillbaka en annan gång.

Annars, vad jag gör annars förutom funderar på dass, just nu är inget men allt på nå sätt. Hänger i Kiruna, knåpar projekt, söker finansiärer, skapar mitt egna jobb och framtid.
Eller, ja, det är vad jag så att säga "gör". Idag har jag druckit kaffe, knåpat liiite projekt, druckit mer kaffe, diskat, hängt jävla massa på facebook, twitter och uppdaterat min mail typ 9 gånger (har fått 1 mail på hela dan, ett massutskick från kurser.nu)..
Men jag vet ju hur jag funkar, trots att det är sjukt destruktivt. Samma sak när jag skriver uppsats nämligen.. jag gör inget, jag gör inget, jag gör lite, jag gör inget, jag gör inget, jag gör aaaaaallt på ingen tid. Måste försöka lära mig att istället göra lite hela tiden. Men det är svårt.

Nä väl, vi ser ju vars detta hamnar och slutar. Kanske dröjer det ytterligare ett år till nästa gång jag skriver. Vi ser ju.

Inga kommentarer: